تأثیر فناوری رایانه بر زیبایی شناسی هنر انیمیشن
نویسندگان
چکیده
چکیده برخی از هنرها اصولاً وابسته به فناوری اند و بدون آن امکان ادامه حیات ندارند. هنرهای جدیدتری چون عکاسی و سینما و انیمیشن از این دسته اند و به همین علت تأثیر فناوری و پیشرفت های آن بر این هنرها مستقیم تر و کاملاً آشکار است. هنر انیمیشن که آن را می توان فرزند و محصول هنرهای پیش از آن به حساب آورد، با تکوین و گسترش دانش رایانه به شدت از آن تأثیر پذیرفته، تا جایی که ورود فناوری گراف کی رایان های موجب پیدایش و شکل گیری نوع جدیدی از هنر انیمیشن شده است. انیمیشن رایانه ای به سرعت به محبوب ترین و رای جترین نوع هنر انیمیشن بدل شد و این خود به دلیل قابلیت های وسیع آن در خلق تصاویری بدیع و خیا لانگیز و در عین حال واقع گرایانه بود. به طور کلی تأثیر حضور رایانه ها در انیمیشن در سه شکل و قالب اصلی نمود یافته است: -1 تولید انیمیشن با کمک رایانه ها؛ 2- خلق تصاویر و انیمیشن رایان های ) cgi (؛ و 3- دستکاری در تصاویر، از طریق رایانه. هر کدام از سه شکل مذکور، زیبای یشناسی و شیوه بیانی انیمیشن را به گونه ای ویژه و مختص خود تحت تأثیر قرار می دهند. این سه نوع تأثیر تکنولوژ یک بر انیمیشن موجب رونق و محبوبیت بیش از پیش این هنر در بیست سال گذشته گردید و موجب شد تا انیمیشن بتواند دامنه و طیف تقریباً نامحدودی از آفریدن تصاویر را از تجریدی ترین یا آبستره ترین شکل آنها گرفته تا فراواقعیترین شان در برگیرد.
منابع مشابه
متحرکسازی کاراکتر در رسانه های سینما، انیمیشن و بازی رایانه ای با رویکرد به فناوری رایانه ای
متحرکسازی کاراکتر بشکل رایانه ای یکی از گونه های متحرکسازی است که امروزه اصلی ترین نقش را در فیلمهای متحرکسازی،زنده و بازی رایانه ای ایفا می کند. این گونه هنری حلقه واصل بین مخاطب و اثر، همچنین کلید همذات پنداری کاربر با کاراکتر های موجود است.از آنجائیکه بسیاری از شرکتهای تولید کننده داخلی در زمینه محصولات رسانه ای فوق دارای بخش تحقیقات و توسعه نمی باشند لازم است متناسب با فرهنگ ملی وبومی شنا...
متن کاملتزیین عنصر اصلی در زیبایی شناسی هنر ایران
آفرینش زیبایی در هنر ایران بر اصل تزئین استوار است. در معماری ایرانی قبل و پس از اسلام، عنصر تزئین نقش اساسی دارد و حضور تزئینات که عمدتاً پرکار و متنوع میباشند، از معماری و ساختمان جدایی ناپذیر است. از دوره هخامنشی و ساسانی و پس از اسلام تا پایان دوره قاجار شاهد زیبایی شناسی مبتنی بر تزئین هستیم. نقاشی ایرانی نیز در عین روایت گری، سراسر تزئین است. آنچه از نقاشیهای قبل از اسلام سراغ داریم...
متن کاملزیبایی شناسی و هنر در افلاطون
مدون ترین اندیشه های دورۀ باستان دربارۀ زیبایی شناسی در آثار افلاطون دیده می شود. زیبایی و هنر از نظر او، ارکان اصلی تربیت اند. افلاطون در موضوع زیبایی به دنبال خاستگاه عینی زیبایی است؛ چیزی که همۀ زیبایی ها از آن برخوردارند. به باور او، بیان ماهیت زیبایی دشوار است و موفقیت در این زمینه، امکان فهم زیبایی آفریده های انسانی راآسان خواهد کرد. او در تحلیل و بیان حقیقت زیبایی، آن را تناسب و هارمونی،...
متن کاملتأثیر تجربه کار با رایانه و تناسب تکلیف- فناوری بر پذیرش فناوری رایانه: چشماندازهای جدید روانشناسی اجتماعی
زمینه: پذیرش و کاربرد فناوریهایمختلف در محیطهایآموزشی، دامنه وسیعی از تحقیقات را به خود اختصاص داده است. سؤالهای مهمی که در این زمینه مطرح میشود این است که کاربران، فناوری را چگونه تصورمیکنند؟ و عواملیکه منجر به عدم استفاده از فناوریمیشود، کدامند؟ هدف: این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تجربه کار با رایانه و تناسب تکلیف- فناوری بر پذیرش فناوری رایانه، به خصوص سهولت ادراک شده و سودمندی ا...
متن کاملزیبایی شناسی ماشین در هنر آوانگارد روس بر مبنای نظریات مارکس
چکیده آراءِ مارکس و خوانش های صورت گرفته از آن در جریان انقلاب 1917 ، در گشودن درهای هنر روسیه به سوی ماشین مؤثر بودند. ساختار هنر آوانگارد روس که همزمان با جنبش های انقلاب کمونیستی 1905 بود، از فلسفة عملی مارکس نشأت می گرفت. در همین راستا بود که مکاتبی چون فوتوریسم روسی، کانستراکتیویسم و پروداکتیویسم پاگرفتند که حضور عناصر ماشینی در وجوه مختلف آنها از ویژگی های مشترکشان ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
عنوان ژورنال:
نامه هنرهای نمایشی و موسیقیناشر: دانشگاه هنر
ISSN 2008-2649
دوره 1
شماره 2 2011
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023